|
Conceptaanbod
-
Overlijdensrisicoverzekering met toevoeging in de uitkeringfase.
Weinig implementatiekosten, zeer onderscheidend.
Maatschappelijke impact. Zorgt voor veel publiciteit. Eenvoudig
implementeerbaar.
-
Zorgverzekering met toevoeging.
Voorziet
in daadwerkelijke behoefte patiënten. Implementatiekosten hoog.
Maatschappelijke impact. Zorgt voor zeer veel publiciteit Vraagt
om opzet van apart administratief systeem. Zeer innovatief.
-
Rechtsbijstandverzekering met toevoeging door iets weg te laten.
Weinig
implementatiekosten. Voorziet in daadwerkelijke behoefte van
doelgroep.
-
Microverzekeringen
t.b.v. agrarische bedrijven in opkomende
markten.
Maatschappelijke
impact. Een goed product om nieuwe markten te betreden.
Kennis/ervaring van agrarische verzekeringen is een pre.
-
Bankrekening. Naderhand doen wat nu wordt nagelaten. Voorziet
in latente behoefte van grote doelgroep.
-
Spijt. Een website voor mensen met spijt. Brengt mensen
weer bij elkaar.
-
4 persoonsbootje.
Zeer
eenvoudig te transporteren. Onderhoudsvrij.
Iets toevoegen door iets weg te laten of iets
toevoegen wat is weggelaten? De voorbeelden hierboven hebben
gemeen dat de innovatie beperkt is gebleven tot slechts een
geringe “renovatie” van het bestaande product. Dat heeft zo zijn
voordelen. Bekendheid met de markt en het productieproces, er is
een bewezen vraag naar het type product. De naamsbekendheid
hoeft niet opnieuw te worden opgebouwd en de ontwikkel- en
implementatiekosten blijven beperkt. Kortom, voldoende kansen en
niet al te grote risico’s! |
|